voetbal

Doelen

DOELEN1DAY

De doelen staan in volgorde van belangrijkheid.

1. Lekker in je vel zitten

Het belangrijkste doel vinden wij het welbevinden van het kind, van daaruit proberen wij het leerplezier te behouden en te vergroten ter voorkoming van demotivatie.

Dit doel sluit aan bij kerndoel 34 van het Primair Onderwijs: De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf (en anderen).

Pas als je geestelijk en lichamelijk goed in je vel zit kun je tot leren komen. Welzijn wordt helaas te vaak als vanzelfsprekend beschouwd, terwijl juist veel begaafde kinderen al vroeg getraumatiseerd zijn geraakt. Kinderen zijn ervan overtuigd geraakt dat  je op school niks leert, het is saai en stom. Ook worden ze vaak niet begrepen door leerkrachten en overige kinderen. De demotivatie om naar school te gaan is groot en het onderpresteren is een tweede natuur geworden. Dit gaat vaak gepaard met psychosomatische klachten als buikpijn, hoofdpijn, tics, bedplassen etc. Natuurlijk zijn er ook kinderen die prima in hun vel zitten, bij deze kinderen is belangrijk het welzijn te behouden en te versterken.

Het geluksframe is gebaseerd op de theorie van Tony Hsieh.

tonyhseigh

2. Aanleren van Vaardigheden d.m.v. Verrijkingswerk binnen 3 domeinen:

STREETWISE –  SCHOOLPROOF – FUTURESKILLS

Wanneer de kinderen hun motivatie terug hebben dagen wij de kinderen uit om te presteren op een niveau dat aansluit bij hun cognitieve en emotionele capaciteiten. We gaan op zoek naar de leervoorkeuren en het denkprofiel van het kind.

Om de vaardigheidsdoelen te oefenen en te consolideren bieden we plusmateriaal aan in de vorm van overstijgende vakken en projecten. Hierbij valt te denken aan filosofie, science, ict en techniek (onderzoeken en proefjes), vreemde talen, spellen en breinbrekers. Ook spelen we in op actualiteiten van alledag en gaan we vooral veel doen en ontdekken.

Bij alles wat de kinderen doen geven we gerichte positieve feedback via de 6 menselijke behoeften van Tony Robbins (succescoach en NLP-deskundige) op het proces en spreken we de kinderen aan om gebruik te maken van hun kritisch, creatief en analytisch denkvermogen.

Een uitgebreide omschrijving van de doelen kunt u terugvinden in de schoolgids.

DE 6 MENSELIJKE BEHOEFTEN TONY ROBBINS

tony robbins